diumenge, 6 de març del 2011

POCATRAÇA 2011

Avui diumenge, el Centre Excursionita d'Olot, ha organitzat a l'estació d'esquí i muntanya de Núria, la XIII Poca Traça, aquest any Gran Premi internacional del Pirineus i 2ona Prova de la Copa Catana d'enguany. La prova sota un sol magnífic a fet disfrutar de l'esquí de muntanya a 120 corredors, que han realitzat els 1700m de desnviell que tenia l'itinerari, sortin de Núria per pujar per la Vall del Noucreus, d'on s'ha trencat a m'ha dreta per una ampla canal, i amb prop de 50conversions s'ha arribat a la carena dreta de l'Olla de Núria per baixar per una magnífica pala amb una neu pols canviant excelent, direcció a Coma de Vaca. Tot just arribant al fons de vall, s'ha trencat a m'ha esquerra cap al coll de Tirapits, on una calor molt intensa ha posat a prova a molts corredors. Quasi arribant al circ final, s'ha girat a m'ha esquerra, novament amb conversions, s'ha arribat al peu de la canal, per remuntar a peu altra vegada a la carena est de l'Olla de Núria, ara però a toca del Noucreus, on s'arribava amb els esquís als peus. D'aquí es feia una volta cap a Carançà, per fer l'última pujada també amb voltes maria, de 450m, arribant altra vegada entre el Noufons i el Noucreus per baixar finalment per una franca baixada fins al monestir. L'itinerari ha estat digne de la Pierra Menta, de muntanya, amb un punt tècnic i molt molt ben traçat. Novament els organitzadors de la Poca Traça han posat el seu segell de qualitat.
Els podis han estat per:
Toti Bes i Jordi Palomares
Xavier Sadurní (CERipoll) i Alfons Gaston (CEManlleu)
Putxi i Armand (Club Pirinenc Andorra)
Xavier Guillamo (UEU) i Joan Turner (Club Pirinenc Andorra)
Joan Maria Vendrell i Dani Leon
En Noies s'han imposat les medallistes
Gemma Arró (GREG) i Tina Bes (CEsquí Girona)